Стр. 27 - ECO_01_2019.indd

Упрощенная HTML-версия

Екологічний податок в Україні
: «гарячі» зміни
тися цією нормою через тривалу розробку підзаконних актів, її згодом вза-
галі було скасовано.
Надалі механізм розподілу коштів сплаченого екологічного податку бу-
ло суттєво змінено (див.
рисунок
).
Рисунок
Розподіл екоподатку в бюджети різних рівнів
Рік
Держбюджет, %
Обласний
бюджет, %
Міський
бюджет, %
2011
30
20
50
2012
30
20
50
2013 53, з них 33 — на екопроекти
13,5
33,5
2014 65, з них 50 — на екопроекти
10
25
2015
20
55
25
2016
20
55
25
2017
20
55
25
2018
45
30
25
Держбюджет
Місцевий бюджет
2017 — 20 %
45 %
2018 —
2017 — 80 %
2018 — 55 %
Стаття 47 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»
від 25 червня 1991 року № 1264-XII
передбачає використання
коштів місцевих і Державного фондів охорони довкілля тільки для фінансового
забезпечення здійснення природоохоронних заходів.
на 2014 рік
на 2015–2017 роки
Згідно з БКУ передбачалося,
що у 2013 році 33 з 53
%
,
а з 2014-го — 50 з 65 %
коштів,
що надходять до спеціального
фонду державного бюджету,
спрямовуватимуться на
фінан-
сове забезпечення виключно
цільових проектів екологічної
модернізації підприємств
у межах сум сплаченого ними
екологічного податку в порядку,
установленому КМУ
Відповідно до ЗУ від
16 січня 2014 року
№ 719-VII, із врахуванням
змін, унесених Законами
від 27 березня 2014 року
№ 1165-VII та від 31 липня
2014 року № 1622-VII,
цей законодавчий
меха-
нізм було призупинено
на невизначений термін
У 2015 році ЗУ № 918-VIII унесені
зміни до БКУ щодо цільового
спрямування екологічного
податку, а в 2017 році до
ЗУ № 918-VIII щодо перероз-
поділу коштів із зарахуванням
до держбюджету 45 % надхо-
джень, до спецфонду місце-
вих бюджетів — 55 %,
із них
до обласних бюджетів — 30 %,
сільських, місцевих — 25 %
25
ECOBUSINESS /
/ № 1 (78) січень 2019