Стр. 26 - ECO_01_2019.indd

Упрощенная HTML-версия

Екологія & Економіка.
Екоплатежі
на маловідходні, ресурсо- й енергозберігаючі технології та
потребують
підтримки з боку держави у вигляді встановлення податкових пільг
зі сплати екологічного податку. Кошти, отримані в результаті пільгових
умов сплати податку, підприємства могли б спрямувати на природоохо-
ронні заходи, зокрема, на виконання Україною міжнародних екологічних
зобов’язань.
Про еволюцію екоподатку впродовж останніх 5 років
Пам’ятаймо, що до прийняття ПКУ у 2011 році
екологічні податки
в Україні називалися зборами за забруднення навколишнього природного
середовища.
ПКУ було передбачено поетапне зростання ставок екологічного
податку
(за винятком ставок екологічного податку за утворення радіо-
активних відходів) (п. 2 підр. 5 розд. XX ПКУ) — за податковими зобов’я-
заннями, які виникли з:
x
1 січня 2011 року до 31 грудня 2012 року ставки податку становили 50 %
від ставок, передбачених ПКУ;
x
з 1 січня 2013 року до 31 грудня 2013 року — 75 % від ставок, передба-
чених ПКУ;
x
з 1 січня 2014 року — 100 % від ставок, передбачених ПКУ.
Зростання ставок по деяким забруднюючим речовинам (див.
таблицю
).
Назва
забруднюючої
речовини
Ставка податку на перехідний період, грн/т
Ставка податку
з 01.01.2014,
грн/т
Ставка податку
з 01.01.2018,
грн/т
50 % основної ставки
(з 01.01.2011
по 31.12.2012)
75 % основної ставки
(з 01.01.2013
по 31.12.2013)
Азоту оксиди;
ангідрид сірчистий
664,84
997,25
1329,67
2451,84
Вуглецю окис;
тверді речовини
25,05
37,57
50,09
92,37
Таблиця
Згідно з БКУ передбачалося, що у 2013 році 33 з 53 %, а з
2014 року —
50 з 65 % коштів
, які надходять до спеціального фонду державного бю-
джету, підуть на
фінансове забезпечення виключно цільових проектів
екологічної модернізації підприємств
у межах сум сплаченого ними еко-
логічного податку в порядку, установленому Кабінетом Міністрів України
(
далі —
КМУ
).
Проте жодному підприємству України не вдалося скориста-
24
ECOBUSINESS /
/ № 1 (78) січень 2019