Стр. 83 - ECO_01_2019.indd

Упрощенная HTML-версия

ТОП-10 запитань-відповідей
, що зацікавили фахівців
У лютому 2019 року планується ввести в експлуатацію нове підприємство, яке
з першого дня здійснюватиме викиди забруднюючих речовин та забір води з під-
земних джерел. Як воно має дотримуватися природоохоронного законодавства
(потрібен дозвіл на викиди та на спеціальне водокористування), зважаючи на те,
що до моменту утворення підприємства неможливо подати документи для отри-
мання дозволів, до того ж термін розгляду документів у дозвільних установах ста-
новить 30 днів, не враховуючи час на збирання пакету документів для отримання
дозволів.
Тож підприємство мінімум місяць функціонуватиме без відповідних дозволів. Яке
покарання може чекати на суб’єкта господарювання? Чи є шляхи екологічно пра-
вильного початку функціонування підприємства?
10
Моментом створення підприємства є його державна реєстрація. А до введен-
ня його в експлуатаціє потрібно: 1) розробити докладний план території; 2) від-
вести земельну ділянку з відповідним цільовим призначенням; 3) замовити проект
будівництва тощо. Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів,
що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2)
та значними (СС3) наслідками, здійснюють на підставі акта готовності об’єкта
до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного
контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Отже, маючи на руках затверджений проект, висновок експертизи, матеріали
ОВД (за необхідності), можна готувати документи на отримання дозволу на спец-
водокористування та ін. І жодним чином не навпаки. Адже, як ми неодноразово
зазначали раніше, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря ста-
ціонарними джерелами можуть здійснюватися тільки після отримання дозволу
(ст. 11 ЗУ «Про охорону атмосферного повітря».
Так, наприклад, статтею 164 «Порушення порядку провадження господарської
діяльності» КупАП передбачено: провадження господарської діяльності без дер-
жавної реєстрації як суб’єкта господарювання або без одержання ліцензії на про-
вадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню
відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з пору-
шенням умов ліцензування, а також без одержання дозволу, іншого документа до-
звільного характеру, якщо його одержання передбачає закон (крім випадків за-
стосування принципу мовчазної згоди), — тягне за собою накладення штрафу від
однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із кон-
фіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одер-
жаних унаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.
Утім, порушене питання має сенс. З цього приводу ми направили пропозицію
до Верховної Ради України та до Першого Віце-Прем’єрМіністра України С. Кубіва
щодо ліберизації законодавства. А вам радимо діяти за законом.
Відповідь:
На запитання відповідав
Іван Паламарчук
,
член редакційної ради журналу, заслужений природоохоронець України
81
ECOBUSINESS /
/ № 1 (78) січень 2019