Стр. 78 - ECO_01_2019.indd

Упрощенная HTML-версия

Практикум еколога.
Є проблема? — Маємо рішення
Запровадження Типової форми № 1-ВТ на підприємстві може здійснюватися
за наказом керівника чи технічного директора або за письмовим розпорядженням
начальника цеху (відділення, дільниці, іншого підрозділу) чи керівника відповідної
служби підприємства (зразок наказу наведено в додатку 1 до Інструкції). Облік
відходів й упаковки за Типовою формою№1-ВТ рекомендують проводити на па-
перових або електронних носіях за кожним технологічним процесом, окремою
операцією, одиницею устаткування, де утворюються відходи й використовується
тара та упаковка, про що зазначено в самій формі (якщо уважно подивитися).
Які підприємства мають право на знищення некондиційної харчової продукції?
Якщо підприємство орендує і тварин, і приміщення для їх утримання, чи має воно
отримувати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферу та сплачувати
екологічний податок?
2
3
Це питання врегульовують:
Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості
харчових продуктів» від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР; постанова Кабінету
Міністрів України «Про затвердження Порядку вилучення, утилізації та знищен-
ня непридатних для використання сільськогосподарської сировини та харчових
продуктів» від 28 грудня 1995 року № 1065; Закон України «Про захист прав
споживачів» від 12 травня 1991 року № 1023-XII.
Згідно зі
статями 7 та 14 Закону про захист прав споживачів, реаліза-
цію товарів, строк придатності яких минув, заборонено. Відповідно до За-
кону про безпеку та якість харчових продуктів заборонено оборот харчо-
вих продуктів, етикетування яких не відповідає встановленим технічним
регламентам
.
Закон України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або
подальше використання неякісної та небезпечної продукції» від 14 січня 2000
року № 1393-XIV.
Відповідь:
Експлуатацію будь-якого стаціонарного джерела забруднення можна роз-
починати лише після отримання дозволу (ст. 11 Закону України «Про охорону
атмосферного повітря» від 16 жовтня 1992 року №2707-XII). Тож наявність цього
дозвільного документа вирішує відразу дві проблеми — дає змогу виконати
зобов’язання перед бюджетом як платника екологічного податку та забезпечує
дотримання природоохоронного законодавства.
«Інструкцією про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрун-
товуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих
Відповідь:
76
ECOBUSINESS /
/ № 1 (78) січень 2019