Стр. 19 - ECO_01_2019.indd

Упрощенная HTML-версия

Додатковий тягар чи інструмент модернізації
і зменшення викидів парникових газів?
На сьогодні в Україні ще немає СТВ (створюється нормативно-правова
база для її функціонування), а оподаткування вуглецевих викидів розгляда-
ють як одну із складових екологічного податку — для наповнення держав-
ного бюджету. Отже, наразі у нас відсутні фінансові стимули щодо скоро-
чення викидів парникових газів.
Підвищення ставки податку без запровадження прозорого механіз-
му використання коштів на енергоефективні заходи для промисловості
не сприяє зменшенню викидів парникових газів. Підприємства продовжу-
ють занижувати показники викидів, щоб оптимізувати свої податки, за-
мість того, щоб вкладати кошти у заходи, які зменшують споживання енер-
гії й палива.
Держенергоефективності розробило механізм компенсації части-
ни кредиту на проведення енергоефективних заходів підприємства-
ми
. Таку компенсацію зможе отримати підприємство, що веде без-
збиткову діяльність, та проведе енергоаудит чи запровадить енер-
гоменеджмент. Це потрібно для того, щоб визначити найдоцільніші
для підприємства заходи та оцінити зменшення обсягів споживання
енергії і викидів парникових газів.
Для різних за розміром підприємств установлюватиметься такий відсо-
ток відшкодування: для малих — 50 %, середніх — 40 %, великих — 30 %,
та граничні суми відшкодування, відповідно — для малих — 1 млн грн, се-
редніх — 2,5 млн грн, великих — 5 млн грн.
Такий підхід є прозорим і саморегульованим; він не потребує втручання
державних органів на етапі прийняття рішення про надання кредиту й ви-
бору заходів, що дасть змогу ефективно витрачати державні кошти для до-
сягнення мети Паризької угоди — зменшення викидів парникових газів.
Цей механізм
стимулюватиме
створення
ринку
енергоаудиту
та енерго-
менеджменту
Реклама
17
ECOBUSINESS /
/ № 1 (78) січень 2019