Стр. 11 - ECO_01_2019.indd

Упрощенная HTML-версия

ЕКОдосягнення-2018.
Підсумки
ня не має права самостійно визначати бажаний
та обґрунтований термін дії дозволу для кожно-
го водозабору.
На сайті Мінприроди Перелік ліцензіатів на
провадження господарської діяльності з по-
водження з небезпечними відходами містить
196 позицій, але реально утилізацією чи видален-
ням відходів займається всього декілька десятків
суб’єктів господарювання. У цьому Переліку є на-
віть підприємства з тимчасово окупованих ре-
гіонів України. І немає жодного підприємства
з утилізації відпрацьованих батарейок, хоча всі
їх збирають і не відому кому передають.
На цей час в Україні відсутній Національний
перелік відходів. Проект Закону України «Про
управління відходами» недосконалий і містить
корупційну складову у частині видачі дозволів на
здійснення операцій з управління відходами, які
видаватиме тепер усім суб’єктам господарю-
вання тільки центральний орган виконавчої вла-
ди, що реалізує державну політику у сфері управ-
ління відходами, тобто єдиний орган для всіх
суб’єктів господарювання України, замість під-
розділів облдержадміністрацій.
Закон України «Про оцінку впливу на довкіл-
ля» частково знищено підзаконними актами й чи-
новницьким свавіллям. Критерії прописані так,
що будь-який об’єкт підлягає оцінці впливу на
довкілля, і досить часто виконувати Звіти з ОВД
мають тільки «потрібні» установи, бо інакше по-
зитивного висновку не буде. І якість цих Звітів
бажає кращого.
Дмитро Лукомський,
генеральний директор української промислової компанії Авенстон
Тренд активного зростання
Розвиток сонячної енергетики в Україні стрім-
ко набирає обертів. 2018 року введено вдвічі
більше сонячних потужностей (близько 500МВт),
ніж минулого (250 МВт). Наступний рік очікуєть-
ся, як мінімум, такимже по приросту. Але ажіотаж
навколо будівництва сонячних електростанцій
(СЕС) поточного й наступного року є штучним.
Інвестори, які прийняли рішення будувати со-
нячні електростанції, розуміють, що правила гри
дуже швидко зміняться, і в очікуванні нового за-
конодавства про «зелений» тариф прагнуть за-
вершити свої проекти до кінця наступного року.
В іншій законодавчій ситуації будівництво відбу-
валося б повільніше, реалізація частини проектів
розтяглася б на 2020–2021 роки. Можна сказати,
що ринок сьогодні є перегрітий, тобто інвесторів
наразі більше, ніж підрядників, які можуть побу-
дувати заявлені потужності.
Якщо говорити про середньострокові пер-
спективи, то нове законодавство простимулює
прихід системних іноземних інвесторів на укра-
їнський ринок PV-генерації. Через 5–10 років ми
вийдемо на темпи зростання 20–30%на рік. Сьо-
годні в Україні частка «зелених» в енергобалансі,
без врахування ГЕС, становить усього близько
2%. За світовими прогнозами, до 2050 року в се-
редньому по світу сумарна частка сонячної та ві-
трової генерації становитиме близько 50 % від
усієї генерації. Відносно України на сьогодні
на рівні держави немає чіткої мети щодо частки
«зеленої» генерації в енергобалансі, на яку слід
було б орієнтуватися діючим та потенційним
учасникам ринку.
2019-й — рік великого забігу
Компанія «Авенстон» сьогодні є одним із клю-
чових гравців на ринку сонячної енергетики
9
ECOBUSINESS /
/ № 1 (78) січень 2019